بهبود جامع - CQI360

بهبود کسب و کار - CQI360

بهبود جامع - CQI360

بهبود کسب و کار - CQI360

بهبود جامع - CQI360

This Blog Will Introduce Valuable Guide In C.Q.I, Strategy, Performance And Improve Business In Iran And The World
Hope To Improve.
Any Company In The World Can Have Free Introduce About Himself And His Product By Contact With Me
این وبلاگ قصد معرفی و آموزش نکات ارزشمند در حوزه بهبود و ارتقا کسب و کار در سازمان های ایرانی و خارجی را دارد.
باشد که تغییری حاصل شود.

طبقه بندی موضوعی
نویسندگان
اون خدمتکاره تو کارتون تام و جری کی بود؟!!!

صرفا جهت ارضا حس کنجکاوی میگم. قطعا شما هم این کارتون جذاب و با مزه رو دیدن. داستان سر به سر گذاشتن های موش و گربه ی قصه که گاهی وقت ها با تنبیه خدمتکار خانه همراه می شود. اما تا حالا کنجکاو نشده بودین تا بفهمین این خدمتکار که صورتش هم تو کارتون مشخص نیست کی بود؟ از کی الگو برداری شده بود؟ دقت کرده بودین که سیاه پوست بود؟ بعدها حتی این کارتون به نژاد پرستی هم متهم شد. اما خدمتکار خونه از کی الگو برداری شده بود؟

به گزارش سامانه دانشجویان ایران: مطمئنا همه ما در هر سنی که باشیم کارتون تام و جری رو دیدیم. موش و گربه‌ای دوست داشتنی که هنوز هم دیدن شیطنت ها و تعقیب و گریزشون برای ما جذاب است.

اما نکته ی مبهم در این کارتون مشخص نبودن چهره ی زنی بود که ظاهرا خدمتکار خانه ای بود که تام و جری در آن زندگی می کردند و گاهی با جارو به خدمت این موش و گربه ی شیطون می رسید، البته گاهی خودش هم قربانی دعوای تام و جری می شد. شاید این زن تنها کسی بود که تام و جری هردو ازش می ترسیدن وقتی با جاروش وارد میشد، مطمئن بودیم حساب تام یا جری رو میرسه.

زنی که همه‌ی کودکان طرفدار کارتون تام و جری در آرزو دیدن چهره‌اش بودند، خانم “هاتی مک دنیل” بود که کاراکتر او را به شخصیت کارتونی تبدیل کرده بودند. هاتی خودش پیشنهاد داده بود که برای برانگیختن حس کنجکاوی کودکان، چهره‌اش در این کارتون نمایش داده نشود.

اما قصه به اینجا ختم نمیشه. در اصل ایشون اولین بازیگر سیاه پوستی بودند که برنده جایزه اسکار شدند، اون هم تو فیلمی که یک شاهکار به تمام معنا بود، «بر باد رفته». جالب اینکه در این فیلم هم نقش خدمتکار رو بازی کردند.
مک دانیل در آن سال با احترام و همراه با اسکورت برای دریافت جایزه خود وارد هتلی شد که ورود سیاه پوستان پیش از آن به آن هتل ممنوع بود.
بعد از اینکه این طلسم شکسته شد ۱۳ سیاه پوست دیگر هم موفق به دریافت اسکار شدند. دنزل واشنگتن، کوبا گودینگ، لوئیس گاست، فارست ویتاکر، سیدنی پویتیر، جیمی فاکس، مورگان فریمن، هالی بری، ووپی گلدبرگ، جنیفر هادسون، اوکتاویو اسپنسر، مونیک نیونگو و لوپیتا نیونگو.
مک دانیل در سن ۵۷ سالگی به خاطر ابتلا به سرطان از دنیا رفت.
او هنگام دریافت جایزه خود در حالی که اشک می ریخت گفت: این شادترین و بهترین لحظه زندگی من است. از آنهایی که مرا انتخاب کردند به خاط مهربانیشان ممنونم. امیدوارم همیشه بتوانم باعث افتخار نژادم باشم.

هاتی مک دانیل

هاتی مک دانیل

هاتی مک دانیل و اسکار

هاتی مک دانیل و اسکار

مک دانیل در فیلم بر باد رفته

مک دانیل در فیلم بر باد رفته

  • ۹۵/۰۶/۰۱
  • amir ahmadi

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی